دانلود روز مدل 96

دانلود روز مدل 96 سایت دانلود روز آدرس جدید دانلود روز دانلود آهنگ دانلود سریال اخبار روز

دانلود روز مدل 96

دانلود روز مدل 96 سایت دانلود روز آدرس جدید دانلود روز دانلود آهنگ دانلود سریال اخبار روز

دانلود روز مدل 96 سایت دانلود روز آدرس جدید دانلود روز دانلود آهنگ دانلود سریال اخبار روز دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم دانلود آهنگ جدید، دانلود آهنگ ایرانی، دانلود آلبوم، دانلود آهنگ شاد و غمگین، دانلود فول آلبوم، دانلود موزیک ویدیو

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چند نکته مهم راجع به قرص‌های پیشگیری از بارداری

admin bayan blog | شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ

قرص‌های جلوگیری از باردرای

قرص‌های پیشگیری باعث تنظیم شدن میزان هورمون‌ها در بدن می‌شود

 

قرص‌های پیشگیری باعث چاقی شما نخواند شد. تحقیقات گسترده نشان داده، تاثیر قرص‌های پیشگیری روی وزن صفر است.


هر ماهه، انواع جدید داروهای پیشگیری به بازار عرضه می‌شود. طبیعی است که داشتن اطلاعات کامل در مورد این قرص‌ها و عوارض آن‌ها کار افراد عادی نیست. آنچه مسلم است این است که تبلیغات زیادی در مورد روش‌های پیشگیری، می‌شود که بسیاری از آن‌ها می‌تواند موجب نگرانی افرادی که از این داروها و وسایل استفاده می‌کنند، شود. این وضع به خصوص در مورد قرص‌های پیشگیری از بارداری صادق است و بسیاری از خانم‌هایی که از این قرص‌ها استفاده می‌کنند در مورد عوارض جانبی این داروها نگران هستند. ولی واقعیت چیست؟ در اینجا می‌توانید جدیدترین اطلاعات در مورد عوارض خوب و بد قرص‌های پیشگیری از بارداری را بر اساس مطالعات پژوهشی گسترده بیابید.

آیا آن‌ها قاتل هستند؟
احتمال ابتلا به سرطان
وضعیت: قرص‌های پیشگیری اثر مثبتی دارند
در مورد افزایش یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان پس از مصرف قرص‌های پیشگیری اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است اما واقعیت را می‌توانید اینجا پیدا کنید.

۱: تاکنون هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود.

۲: استفاده از قرص‌های پیشگیری می‌تواند باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های تخمدان و رحم شود. مطالعات نشان داده، اگر زنانی ۱۰ سال از قرص‌های پیشگیری استفاده کنند طی زندگی خود ۸۰ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان‌های رحم و تخمدان مبتلا شوند.

۳: مصرف قرص‌های پیشگیری درصد بسیار کمی به احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌افزاید اما با قطع مصرف دارو این احتمال بلافاصله کاهش می‌یابد و به حد معمول برمی‌گردد، برای همین شاید بتوان گفت، فواید این قرص‌ها در این مورد خاص بیشتر از ضررهای احتمالی آن‌هاست.

خطر سکته را بالا می برند؟
تاثیر روی سلامت قلب
وضعیت: باعث بهبود سلامت قلب می‌شود
تحقیقات نشان داده، مصرف قرص‌های ضدبارداری به میزان کمی احتمال تشکیل لخته در رگ‌ها را افزایش می‌دهد اما قرص‌های پیشگیری جدید در این مورد بسیار کم‌خطرتر از نمونه‌های قدیمی هستند. دکتر مایکل رانیتز از مرکز پزشکی هلث‌وست ونکوور در این مورد می‌گوید: «اگر فرض کنیم قرص‌های ضدبارداری ۳۰درصد به احتمال تشکیل لخته در رگ‌ها می‌افزاید، باید بگوییم احتمال تشکیل این لخته‌ها با بارداری و زایمان ۵۰ تا ۶۰درصد است، پس شاید بهتر است بگوییم این قرص‌ها روی سلامت قلب تاثیر مثبت دارند.» ولی شاید بهتر است این‌گونه مطرح کنیم که اگر به مشکلات قلبی-عروقی، فشار خون بالا، بیماری قند مبتلا نیستید و سیگار نمی‌کشید؛ قرص‌های خوراکی ضدبارداری روی سلامت قلب شما هیچ تاثیر منفی نمی‌گذارند. 

قرص‌های جلوگیری از باردرای

قرص‌های پیشگیری از بارداری، می‌تواند باعث کاهش ابتلا به سرطان‌های تخمدان و رحم شود

 
وزن‌تان اضافه نمی‌شود، اما کم هم نمی‌شود
تاثیر روی چاقی و لاغری
وضعیت: باعث افزایش وزن نمی‌شود
این نکته را کاملا به خاطر داشته باشید، قرص‌های پیشگیری باعث چاقی شما نخواند شد. تحقیقات گسترده نشان داده، تاثیر قرص‌های پیشگیری روی وزن صفر است. دکتر دیوید گریمز، متخصص غدد و رئیس مرکز کنترل بیماری‌های غیرواگیردار نیویورک می‌گوید: «هر سالی که سن انسان بیشتر می‌شود به طور معمول نیم‌ کیلوگرم هم به وزن او اضافه می‌شود. برخی از خانم‌ها این روند افزایش وزن طبیعی خودشان را به استفاده از قرص‌های پیشگیری ربط می‌دهند اما این واقعیت نیست.»در این میان باید یک نکته دیگر را هم در نظر بگیرید، مصرف قرص‌های پیشگیری شاید برای حالت بدن شما چندان مفید نباشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، ۷۴ زن که برای آن‌ها رژیم غذایی و برنامه ورزشی تعیین شد به ۲ گروه تقسیم شدند؛ گروه اول که قرص‌های پیشگیری مصرف می‌کردند و گروه دیگر که از این قرص‌ها استفاده نمی‌کردند. در نهایت پس از ۳ ماه مشخص شد زنانی که قرص پیشگیری مصرف می‌کردند ۶۰درصد کمتر عضله‌سازی داشتند و میزان هورمون‌های مخرب عضله در آن‌ها هم بیشتر بود. دکتر استیون ای ریچمن، پروفسور علوم تغذیه‌ای که یکی از محققان این پژوهش بوده است، می‌گوید: «اگر شما خانمی هستید که اضافه وزن دارید و قرص‌های پیشگیری مصرف می‌کنید، وزن کم کردن برای شما می‌تواند کمی مشکل‌تر از معمول باشد. به هر حال می‌دانید که عضله‌ها بیشتر از بافت چربی، چربی می‌سوزانند و برای همین در میان افراد با وزن یکسان، آن‌هایی که عضلانی‌تر هستند راحت‌تر می‌توانند وزن کم کنند.»

خوش‌اخلاق می‌شوید یا افسرده
تاثیر روی خلق و خو
وضعیت: تاثیر مثبت دارد
قرص‌های پیشگیری باعث تنظیم شدن میزان هورمون‌ها در بدن می‌شود، بالا و پایین شدن میزان هورمون‌ها در مقاطع مختلف زمانی یکی از علت‌های اصلی تغییرات خلق و خو در روحیه زنان است. در مجموع می‌شود گفت، در بیشتر زنان مصرف قرص‌های پیشگیری باعث بهبود خلق و خو ‌شده، اما در درصد کمی از زنان مصرف این قرص‌ها باعث پایین آمدن روحیه می‌شود. مطالعات نشان داده، زمانی که زنان قرص‌های پیشگیری مصرف می‌کنند به احتمال زیاد به افسردگی دچار می‌شوند. ولی دکتر سنتیا لاهام می‌گوید: «گروهی از زنان بلافاصله پس از شروع قرص‌های پیشگیری حالت کسالت و افسردگی پیدا می‌کنند و تقریبا همه آن‌ها این قرص‌ها را قطع می‌کنند. توصیه من به این دسته از زنان این است که اگر با یک نوع از قرص دچار مشکل شدید نوع یا برند قرص را تغییر دهید.»

 

منبع: niniban.com

  • admin bayan blog

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
سلام خوش اومدی روی ضربدر کلیک کن تا بتونی مطلب رو ببینی