بیوگرافی آفرین عبیسی + تصاویر آفرین عبیسی
صغری عبیسی زاده ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ در لاهیجان است
آفرین عبیسی
نام اصلی : صغری عبیسی
زمینه فعالیت : سینما
تولد : ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ (۶۳ سال) لاهیجان
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگر
سالهای فعالیت : ۱۳۴۹-۱۳۵۰
۱۳۷۸-اکنون
همسر : مرحوم ایرج صادق پور ( فیلمبردار و تهیه کننده)
مدرک تحصیلی: متوسطه
صغری عبیسی با نام هنری آفرین عبیسی بازیگر ایرانی
صغری عبیسی با نام هنری آفرین (زاده ۲۲ اسفند ۱۳۳۰ در لاهیجان) بازیگر ایرانی است.
آفرین عبیسی جزو بازیگرانی است که فقط کافیست جلوی دوربین قرار بگیرد و بدون این که کاری انجام دهد مخاطب او را دوست خواهد داشت. او متولد لاهیجان است و همسر مرحومش ایرج صادق پور فیلم بردار و تهیه کننده سینما بوده است آفرین عبیسی فعالیتش را از سال ۱۳۴۹با بازی در فیلم لیلی و مجنون آغاز کرد و با فیلم سینمایی «طوقی» علی حاتمی برای مردم چهره آشنایی شد که تا امروز توانسته در این حرفه ماندگار باشد.آفرین عبیسی بسیار کم کار است و قصه فیلم نامه برای او از هر چیز دیگری مهم تر است.
در سینمای قبل از انقلاب تنها در چهار فیلم بازی کرد که بازی او در فیلم طوقی یکی از بازیهای ماندگار اوست.
آفرین عبیسی در
سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم شهرت به کارگردانی ایرج قادری پس از ۲۸ سال دوری
از دنیای بازیگری به سینما بازگشت. در همان سال نقش کوتاهی در فیلم کودک و
سرباز ساخته رضا میرکریمی ایفا کرد. اما بازی بسیار زیبایش در فیلم نیمه
پنهان بار دیگر توانایی های او را به اثبات رساند و نشان داد که حضور
بازیگران توانای سینمای قبل از انقلاب در سینمای فعلی اینچنین به نتایج
مثبت ختم خواهد شد.
آفرین عبیسی فعالیتش را از سال ۱۳۴۹با بازی در فیلم لیلی و مجنون آغاز کرد
قسمتی از زندگینامه آفرین عبیسی از زبان خودش
من جزو نسل گذشته هستم اما ارتباط من با
جوان ها بسیار خوب است و در کنار هم فعالیت می کنیم. سر هر کاری که بودم
روابط بسیار خوبی با جوان ها داشتم. این بستگی به خود افراد دارد احترام یک
بحث دو طرفه است شما وقتی که احترام می گذارید احترام هم می بینید.
عبیسی
می گوید: گویا روی پیشانی ما مهر زده اند که هرکسی که کار اولش است به
دنبال ما بیاید. بسیاری از کار اولی ها از من برای بازی در کارشان دعوت می
کنند.
.آفرین عبیسی بسیار کم کار است و قصه فیلم نامه برای او از هر چیز دیگری مهم تر است
کار کردن با کارگردان های فیلم اولی را دوست دارم چراکه در کار با این افراد احساس می کنم مسایلی را دوباره تجربه می کنم.
آفرین عبیسی می گوید: جوان بودن کارگردان مهم نیست مهم تر از همه قصه فیلم نامه است و خیلی به این مسائل که ببینم کدام بازیگر مطرح درآن فیلم قرار است بازی کند کاری ندارم اگر قبول کردم در فیلمی بازی کنم در مرحله بعد دوستی با سایر عوامل که آشنا نیستیم به وجود می آید. اصلاً ما مجبوریم که با هم کنار بیاییم تا در کنار هم کار تولید کنیم و این گونه است که می توانیم چیز های بسیار زیادی از هم یاد بگیریم. تا وقت داریم باید از کنار هم بودن مان استفاده کنیم.
آفرین عبیسی با بازی در فیلم طوقی شناخته شد
درباره کم کاریاش در تلویزون می
گوید: من نه تنها در تلویزیون کم کارم بلکه در سینما هم خیلی کار نمیکنم.
باید قصه را بخوانم آن را دوست داشته باشم و با آن ارتباط برقرار کنم در
مرحله بعد ببینم که چه کسی قرار است آن فیلم را بسازد، تهیه کننده آن چه
کسی است اگر آن مسائلی که برای من مهم بود در عوامل و فیلم نامه دیدم قبول
می کنم که در آن فیلم بازی کنم. در ضمن من اصلاً بلد نیستم که پشت سر هم
کار کنم. من باید هم کار کنم و هم استراحت کنم.
فیلم نامه های
متعددی به دست بنده می رسد چه در سینما و چه در تلویزیون کار های بسیاری
پیشنهاد می شود و من سعی می کنم که گلچین کنم و آن هایی را که در مرحله اول
قصه خوبی را دارند کار کنم. یک چیز برایم بسیار مهم است و آن هم این است
که من آن مجموعه ای که قرار است ساخته شود را دوست داشته باشم. من نمی گویم
که اگر کاری را قبول نکردم فیلم نامه مشکل داشته است اصلاً اگر ایراد
داشته باشد بقیه که قبول نمی کنند که در آن بازی کنند بنده ایراد دارم که
نمی توانم هر فیلم نامه ای را دوست داشته باشم.
فیلم شناسی آفرین عبیسی
ردیف | نام فیلم | سال ساخت | کرگردان |
---|---|---|---|
۲۲ | چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت | ۱۳۹۳ | وحید جلیلوند |
۲۱ | خانهای کنار ابرها | ۱۳۹۲ | سید جلال دهقانی اشکذری |
۲۰ | عصر روز دهم | ۱۳۸۷ | مجتبی راعی |
۱۹ | تقاطع | ۱۳۸۴ | ابوالحسن داودی |
۱۸ | بید مجنون | ۱۳۸۳ | مجید مجیدی |
۱۷ | رستگاری در هشت و بیست دقیقه | ۱۳۸۳ | سیروس الوند |
۱۶ | شکلات | ۱۳۸۲ | افشین شرکت |
۱۵ | قدمگاه | ۱۳۸۲ | محمدمهدی عسگرپور |
۱۴ | ملاقات با طوطی | ۱۳۸۲ | علیرضا داودنژاد |
۱۳ | مهمان مامان | ۱۳۸۲ | داریوش مهرجویی |
۱۲ | دختر ایرونی | ۱۳۸۱ | محمدحسین لطیفی |
۱۱ | واکنش پنجم | ۱۳۸۱ | تهمینه میلانی |
۱۰ | کاغذ بی خط | ۱۳۸۰ | ناصر تقوایی |
۹ | نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ | ۱۳۸۰ | ابوالحسن داودی |
۸ | نیمه پنهان | ۱۳۸۰ | تهمینه میلانی |
۷ | شهرت | ۱۳۷۹ | ایرج قادری |
۶ | همسر دلخواه من | ۱۳۷۹ | افشین شرکت |
۵ | کودک و سرباز | ۱۳۷۸ | رضا میرکریمی |
۴ | پل | ۱۳۵۰ | خسرو پرویزی |
۳ | کاکو | ۱۳۵۰ | شاپور قریب |
۲ | طوقی | ۱۳۴۹ | علی حاتمی |
۱ | لیلی و مجنون | ۱۳۴۹ | سیامک یاسمی |
گردآوی:بخش سرگرمی بیتوته
منابع:
wikipedia.org
honarnews.com
- ۹۴/۰۵/۱۷